6°

București

ULTIMA ORA

SCANDALOS! Unde au ajuns AVIOANELE DONATE de Ţiriac pentru transplanturi


Cele două avioane de tip turbo donate, de peste şase luni, de omul de afaceri Ion Ţiriac Ministerului de Interne pentru transportul organelor sunt blocate în hangar. Motivul pentru care nu zboară este că piloţii ministerului trebuie să înveţe să le folosească.


Agenţia Naţională de Transplant este nevoită să transporte organele cu TAROM, deşi există două avioane turbo care ar ajuta enorm această instituţie. Cele două aparate de zbor au fost donate de omul de afaceri Ion Ţiriac după accidentul din Munţii Apuseni tocmai pentru a ajuta activitatea de transplant, pusă în dificultate după distrugerea avionului Şcolii Superioare de Aviaţie. "Preocuparea noastră este să se reglementeze mai repede situaţia celor două aparate donate de Ion Ţiriac Ministerului de Interne pentru transportul de organe. Deşi au fost donate de peste şase luni, acestea încă nu pot zbura pentru că sunt probleme cu birocraţia, cu piloţii. Sincer să fiu, acele avioane ne vor ajuta mult în activitatea noastră. Am înţeles că este o problemă şi cu instructajul piloţilor, pentru că cei care vor zbura pe aceste avioane sunt piloţi ai Ministerului de Interne. Nu vor mai zbura cei care le-au pilotat până acum şi atunci piloţii de la Ministerul de Interne vor trebui să facă şi ei o şcoală. Dacă nu au mai zburat pe acest tip de avioane, trebuie să înveţe", ne-a declarat dr. Victor Zota, coordonatorul Agenţiei Naţionale de Transplant (ANT).


Bilete de avion de o jumătate de milion de lei
Agenţia Naţională de Transplant, prin Serviciul de Ambulanţă Ilfov, a organizat o licitaţie pentru achiziţia de servicii de transport aerian destinate echipelor medicale de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umană, în valoare totală de peste 500.000 de lei. Destinaţiile solicitate au fost rutele dus-întors din Bucureşti către Baia Mare, Cluj-Napoca, Iaşi, Oradea, Satu-Mare, Timişoara şi Târgu-Mureş. "Pentru serviciile de transport aerian asigurate, operatorul economic va furniza, pe cheltuiala proprie, un serviciu de asistenţă pentru pasageri, destinat rezolvării situaţiilor de urgenţă, precum şi oricăror aspecte legate de zborurile sau destinaţiile respective, disponibil 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână, furnizat printr-un departament propriu al operatorului economic", se arată în caietul de sarcini întocmit de ANT. "Marea majoritate a zborurilor le facem cu TAROM, unele cu SMURD, iar altele cu maşinile. Oricum, biletele de avion la TAROM ne costă mai puţin decât transportul cu avioanele Şcolii Superioare de Aviaţie, cu care nu am mai zburat în ultima perioadă. Totuşi, avantajul la avioanele Şcolii Superioare de Aviaţie erau legate de faptul că acestea se aflau la dispoziţia echipelor de transplant, în timp ce la TAROM echipa de transplant era la dispoziţia companiei pentru că trebuie să se încadreze în orele de decolare", ne-a mai precizat dr.Victor Zota.
115 transplanturi renale au fost făcute anul trecut.
"Sunt două avioane turbo foarte bune, care zboară de la Bucureşti la Timişoara în mai puţin de o oră.", DR.VICTOR ZOTA, coordonatorul Agenţiei Naţionale de Transplant
"Avem o înţelegere cu serviciile antitero, cu SRI, pentru transportul organelor cu avionul.", DR.VICTOR ZOTA

Ti-a placut?

18862

afisari