ZiarulRing

29-mart.2024

ULTIMA ORĂ

LIFE/INEDIT

Codul bunelor maniere la telefon

Avatar

Publicat

pe

Astăzi, din păcate, existența noastră este de neconceput fără telefon. Acest lucru înseamnă că telecomunicațiile ocupă un loc primordial în afaceri, în relațiile noastre familiale, amicale, sociale.

Într-o lume în care oamenii simt tot mai mult nevoia să se definească prin orice lucru, telefoanele mobile au devenit o manieră de a ieși în evidență. Dar oare câți dintre noi cunoaștem bunele maniere atunci când vine vorba de folosirea telefonului mobil sau de efectuarea unui apel?

Dacă dorești să păstrezi mobilul deschis în timpul întâlnirilor, ședințelor, în cadrul restaurantelor, muzeelor, teatrelor, este bine fie să îl lași mobilul pe „silence”, fie să-l setezi pe vibrații. Dacă trebuie să preiei vreun apel, roagă-i pe cei din jur să te scuze câteva minute și retrage-te într-un loc liniștit pentru a putea răspunde la telefon.

Nu telefona nici prea devreme, nici prea târziu, evită orele meselor.

Învață să vorbești la telefon pe un ton moderat, nu este nevoie să țipi. Dacă fundalul este gălăgios, caută o zonă în care sunt reduse în intensitate zgomotele. În cazul în care problema este reprezentată de o conexiune mai puțin bună, vorbitul tare nu va rezolva lucrurile. În aceste cazuri, încearcă să termini convorbirea cât mai repede și reîncearcă să suni dintr-o zonă unde recepția va fi mai bună, pentru a evita apariția repetată a neplăcerilor.

Nu uita de oamenii care stau lângă tine. Când alegi să dai un telefon, optează pentru locurile retrase, astfel încât să nu-i forțezi pe cei din jur să-ți asculte convorbirile.

Dacă ești în mașină, trage întotdeauna pe dreapta când trebuie să răspunzi la mobil. Viața pe care o salvezi poate fi chiar viața ta.

Advertisement

Fii precaut în privința subiectelor pe care alegi să le discuți la telefon. Chiar dacă tehnologia s-a îmbunătățit, lumea continuă să fie plină de persoane indiscrete dornice să afle amănunte din viața intimă a celor care vorbesc la telefon.

Telefonia de la o cabină publică sau de la telefonul altcuiva diferă și ca durată, și ca subiect. Aceastea sunt folosite doar pentru a face comunicări scurte, așa că mare atenție atunci când împrumuți telefonul cuiva.

Regula generală este ca persoana care a sunat să pună capăt conversației, în afara cazului în care interlocutorul său are motive serioase să o facă.

Alte reguli:

Nu lăsăm să sune telefonul mai mult de cinci ori (excepție cazurile speciale). În consecință, cel sunat trebuie să răspundă cel târziu la al cincilea apel.

În unele țări, cel căutat își spune automat numele și așteaptă un răspuns. La noi în țară însă, persoana care a sunat trebuie să se prezinte, după ce în prealabil și în mod obligatoriu a salutat!

Este o totală lipsă de delicatețe ca un bărbat, care cere la telefon o femeie, sau o femeie, care cere la telefon un bărbat, să nu se prezinte soțului ei, respectiv soției lui.

Nu ne recomandăm în convorbirile cu membrii familiei sau cu prietenii apropiați care ne recunosc după voce.

Advertisement

Este inadmisibil să purtăm o conversație lungă de față cu o persoană străină. Oricât de mult ne interesează persoana de la telefon, prioritate are persoana venită în vizită.

Dacă, fără voia noastră, asistăm la o convorbire confidențială, ne prefacem că nu am auzit nimic. Nu este ipocrizie, ci tact și delicatețe. Un om bine-crescut nu vede ce nu trebuie să vadă și nu aude ce nu a fost spus pentru urechile sale!

Dacă musafirul ne cere voie să dea un telefon, ieșim discret din cameră.

Nu se răspunde la telefon dacă suntem în vizită, decât dacă ne roagă/permite gazda.

Mesajele scrise sau mesajele vocale trebuie să fie scurte și politicoase.

Ar fi de bun-simț să nu închidem telefonul fără a scoate o vorbă  atunci când intră robotul.

Nu se folosește excesiv telefonul în spații publice și pe stradă.

Advertisement

Nu se folosește deloc telefonul la masă, la restaurant, recepții, cursuri, conferințe etc.

Atenție  la alegerea  sunetului de apel și a volumului soneriei. Acestea spun multe despre dvs.

 nu telefonați înainte de ora 10.00 sau după ora 21.00, sau în timpul meselor principale, indiferent de motiv!

Acceptați cu grație scuzele celui care a greșit numărul.

Citește în continuare
Advertisement
Lasă un comentariu

Lasă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *