13°

București

ULTIMA ORA

Află care sunt BENEFICIILE pe care FASOLEA ALBĂ le aduce organismului


Fasolea albă, pentru mulţi un aliment modest, banal, poate fi considerată o hrană extrem de sănătoasă! Pe numele său oficial Phasoleus Vulgaris, fasolea este originară din America de Sud, unde era consumată des de către populaţiile indigene, fiind printre primele produse aduse în Europa de către exploratorii spanioli, în secolul al XV-lea.
Inclusă în nenumărate feluri de mâncare rustice, tradiţionale, ideală vegetarienilor şi veganilor, fasolea este deosebit de hrănitoare, consumul acesteia aducând beneficii precum:
1. Scade riscul apariţiei problemelor cardiovasculare şi ţine colesterolul sub control. Fasolea albă conţine magneziu şi acid folic, care ajută la scăderea nivelului homocisteinei, un aminoacid prezent în sânge, implicat în diverse procese metabolice complexe. O cantitate ridicată de homocisteină în sânge este asociată cu diverse probleme cardiovasculare, obturarea vaselor sangvine şi atacuri de cord.
2. Mâncarea din boabe de fasole reprezintă remediul ideal pentru constipaţie şi probleme intestinale, iar asta se datorează faptului că fasolea albă este o bună sursă de fibre alimentare (solubile şi insolubile). În doar o cană de fasole avem 77% din necesarul zilnic de fibre. Acestea formează, în tractul digestiv, o substanţă gelatinoasă care stimulează digestia. Fasolea i-ar putea ajuta pe cei care suferă de boala Crohn şi indigestii frecvente.
3. Este un aliment bogat în proteine, de aceea poate fi extrem de folositor vegetarienilor şi veganilor, care au nevoie de o gamă variată de surse alternative de proteine, pentru a înlocui carnea.
4. Ne menţine în formă şi energici, datorită conţinutului de fier, aducând 25% din necesarul zilnic în doar o cană de produs. Fierul este un mineral necesar în special femeilor, persoanelor ce suferă de anemie, copiilor şi adolescenţilor, deoarece joacă un rol esenţial în producţia de hemoglobină.
5. În fasolea albă mai găsim magneziu (necesar pentru sănătatea sistemului nervos central şi pentru refacerea muşchilor), potasiu (un electrolit necesar pentru buna funcţionare a muşchilor şi pentru normalizarea tensiunii arteriale) şi calciu (pentru sănătatea oaselor).

Mai citeşte şi: 8 MOTIVE pentru care LĂMÂIA VERDE este un SUPERALIMENT

Ti-a placut?

1856

afisari