18°

București

ULTIMA ORA

Iată care sunt medicamentele ce îţi pun silueta în pericol


Dacă mănânci la fel ca de obicei, însă ai observat că greutatea ta corporală o ia razna, trebuie să cauţi cauzele în altă parte. În opinia medicilor, o mulţime de medicamente ar putea fi vinovate de acumularea kilogramelor.
Dacă, în majoritatea cazurilor, apetitul este vinovat pentru că ne îngrăşăm, rareori şi anumite tratamente pot fi răspunzătoare de această situaţie. “Nu de puţine ori, persoanele care recurg la somnifere nu reușesc să obţină un somn odihnitor, în plus, se confruntă cu stări de somnolenţă diurne. Astfel, energia organismului scade şi, implicit, se reduce şi energia necesară arderii caloriilor. Din această cauză, aceste persoane se îngraşă, în ciuda faptului că nu au mâncat mai mult decât înainte”, explică dr. Laurenţiu Luca, directorul Clinicii PULS.
Antireumaticele cresc apetitul
“Dacă tratamentul reumatismului şi al inflamaţiilor cronice este bazat pe corticosteroizi, vă poate aduce kilograme în plus. Explicaţia ar fi că aceste medicamente transformă energia în celule grase şi chiar generează un apetit mai crescut. În urma unui tratament cu antidepresive vă puteţi îngrăşa, în medie, cu două kilograme în 30 de zile.”, explică dr. Luca. Dacă observaţi că v-aţi îngrăşat, că apetitul a crescut şi aveţi pofte alimentare, cel mai indicat ar fi să mergeţi la medic pentru schimbarea tratamentului, eventual cu antiinflamatoare nesteroidiene, care nu au acest efect secundar. Evident că schimbarea tratamentului nu va aduce cu sine o slăbire rapidă, aşa că trebuie să intraţi puţin la dietă dacă doriţi acest lucru.
Antipsihoticele afectează metabolismul
Compuşii din antipsihotice pot avea un impact major asupra funcţionării metabolismului şi a saţietăţii, astfel că puteţi lua în greutate, uneori, chiar şi cinci kilograme pe săptămână. De regulă, persoanele care iau antipsihotice se află deja sub supravegherea unui medic, astfel că, dacă observă că iau în greutate mai mult decât în mod normal, trebuie să ceară schimbarea tratamentului, precum antipsihoticele atipice, care nu influenţează greutatea corporală.
Atenţie la insulină şi antihipertensive
“Deseori, diabeticii, atunci când le scade glicemia, apetitul pare imposibil de ţinut în frâu. Mai mult, unii diabetici acumulează câteva kilograme în plus în primul an de tratament cu insulină. În astfel de situaţii, trebuie să vorbească cu medicul pentru o eventuală schimbare a tratamentului. Şi pilulele menite să ţină în frâu tensiunea arterială pot genera, ca efecte adverse, stări de oboseală, ceea ce înseamnă că veţi face mai puţină mişcare şi, implicit, veţi arde mai puţine calorii decât în mod normal. Astfel, în urma tratamentului cu antihipertensive, vă puteţi alege şi cu câteva kilograme în plus dacă nu sunteţi foarte atent la dietă. De asemenea, trebuie să discutaţi cu medicul o alternativă a tratamentului”, afirmă medicul.

Ti-a placut?

1023

afisari