Bogdan Cotigă 02.02.2011
Dezbaterea despre cainii vagabonzi: circ fara concluzii
http://admin.ziarulring.com/images/upload/bucuresti/dezbaterea-despre-cainii-vagabonzi-circ-fara-concluzii-434x326.jpg

Comentarii:

8 (ultimul in 02.02.2011)

Afisari:

2585 (ultima in 02.02.2011)

Rating:

(2 voturi )

Share:

Share pe Facebook   Share pe Twitter

 
DIALOG. Consilierii generali si societatea civila au discutat soarta patrupedelor

Problema câinilor vagabonzi a fost mereu un subiect de dezbatere între autorităţi şi societatea civilă. Consilierii municipali au organizat, ieri, o întâlnire cu reprezentanţii organizaţiilor nonguvernamentale care apără drepturile animalelor, la care a participat şi avocata Paula Iacob. Şedinţa a durat câteva ore, a fost un spectacol de comedie la care şi-a făcut apariţia şi un şoricel.

Reprezentanţii ONG-urilor, majoritatea femei, au ţinut discursuri înflăcărate în care au prezentat problemele de care se lovesc. Una dintre iubitoarele de animale a spus că locatarii blocului unde domiciliază nu sunt de acord cu cei 20 de câini de care ea are grijă: “Oamenii mă jignesc. Îmi spun că sunt o babă nebună şi că să mă duc la dracu` cu câinii mei”.

Vor implicarea... Bisericii

Un alt discurs plin de patetism a fost acela al avocatului Daniel Ionaşcu, cel care a însoţit-o pe Paula Iacob şi care a susţinut că Biserica ar trebui să se implice în această problemă: ”Plângeam împreună cu maestra Paula Iacob la telefon la aflarea veştii despre moartea mitropolitului Anania şi m-am gândit că mai-marii Bisericii ar trebui să se implice în educarea enoriaşilor, pentru că numai aşa oamenii vor putea înţelege legătura dintre animal şi om.”

Şi-a bătut copilul muşcat de câine
O altă reprezentantă a unui ONG ne-a oferit un exemplu de „educaţie” în sensul respectării animalelor. "Copilul meu, în vârstă de şase ani, a fost muşcat de faţă de câinele nostru pentru că dădea cu varga în el. L-am bătut pentru asta pentru că îi spusesem să nu mai dea cu băţul în el şi nu m-a ascultat", ne-a spus aceasta.

O rozătoare aruncă şedinţa în aer
Punctul culminant al încinsei dezbateri a fost atins atunci când un şoricel de culoare gri a luat-o la fugă printre picioarele celor prezenţi. Brusc, unii dintre participanţi au început să ţipe de frică, alţii au râs, iar presa încerca să fotografieze micul animal. “Nu îl omorâţi! Lăsaţi-l să se ducă în gaura lui”, au strigat câţiva iubitori de animale. După câteva zeci de secunde, şoricelul s-a făcut nevăzut, probabil lămurit asupra concluziilor dezbaterii.

18.000 de câini vagabonzi au fost sterilizaţi în Capitală în ultimii doi ani.

Comenteaza aici:

 
  •  

    scris de afqwed la ora 15:31 in data 12.02.2011

    se zice TIGARA , nu tigare

     

  •  

    scris de cetatean la ora 14:13 in data 02.02.2011

    D-le Radu! Nu ati inteles? mesajul! Nu se rezolva in favoarea oamenilor,existenta maidanezilor de pe domeniul public,prin violenta.Suntem sau nu rationali? ca atare ,sa gandim,sa aplicam programe stabilite,prin prisma "de a respecta drept la viata atat omului cat si maidanezului.Apreciez f.mult cetatenii si chiar vreau sa-i opresc de la indemnul vehiculat "moarte maidanezilor",in asa fel incat violenta sa nu fie folosita ca metoda de rezolvare.Cainele si pisica intr-adevar trebuie sa fie in:casa,curtea unui stapan.NU PE STRAZI! Dar.d-le, maidanezii provin din abandon!!! ?Am caini si pisici;ii intretin cu cheltuiala(hrana,carnete de sanatate la zi) dar toate sunt responsabilitati asumate. NU SUNT DE ACORD CU ABANDONURI. daca va fi necesar sa intrerup gazduirea si ingrijirea lor,mai intai VOI LUPTA PENTRU ADOPTII! nu aleg strada. Daca,as avea euro muuuuulti, si.... "17 case,spatii intravilane",cu siguranta as amenaja "mini-adaposturi" -in nr.mare,pentru toti maidanezii; imbinand cu promovarea adoptiilor.Deci fara aceste avantaje,nu am posibilitatea de "ai lua in casa-daca ii iubesc'! Apropos! daca tot ma acuzati fiindca imi pasa de fiintele acestea...deci cf.parerii dvs..... nu ar trebui.!..intrebare! Daca nu va pasa de cainiii abandonati,.... VA PASA( CRED)DE COPIII SI DE BATRANII BONAVI ABANDONATI??! DACA DA!!! CE FAPTE CARITABILE FAPTUITI PTR OAMENI NEAJUTORATI!.? Eu impart banutii cu; un nr.mic ce-i drept- pt batrani nevazatori,1 persoana a strazii/zilnic ptr. un pachetel,cu cainii,pisicile din curtea casei parintesti, cu cei abandonati in zona unde locuiesc....iar eu numai contez!

     

  •  

    scris de Radu la ora 13:26 in data 02.02.2011

    Frumos argument. Am si eu unul. De-a lungul anilor s-au adunat in spatele blocului un numar considerabil de caini care si-au gasit adapost pe sub rampele de aprovizionare ale magazinelor de la parterul blocului. Unii si-au astupat aceste rampe cu bca sau alte materiale dar s-au gasit tot timpul buni samariteni care sa sape o gaura sa aibe si cainii acces. Sunt hraniti de oameni care stau prin zona dar si prin alte zone apropiate. De ce nu ii iau in grija lor personala nu stiu. Intr-o zi de vara stateam la o cafea si o tigare pe geamul de la etajul doi unde evident, locuiesc. Ce vad afara? O mama isi parcheaza masina in spatele blocului, iese cu copilul de 4-5 ani si se indreapta linistiti spre casa. Nu fac ei bine 10 pasi si sunt atacati de 5 caini comunitari care stau toata ziua si dorm. Femeia disperata isi ascunde copilul in spate si cu poseta incearca sa isi salveze odrasla scumpa. Eu cand am vazut asta am fost cuprins de furie. Daca aveam mai putine tigle pe casa chiar saream de la etaj in ajutorul lor, sau daca stateam un etaj mai jos sigur as fi sarit, dar am realizat ca nu rezolv nimic. Am uitat de continutul canii si am aruncat`o cat colo, spre norocul lor, zgomotul produs i-a speriat si i-a descurajat. Astfel femeia si copilul au reusit sa ajunga in siguranta acasa. Sora mea, cu toate ca avem loc de parcare platit, nu parcheaza masina in locul amenajat, ci mult mai aproape de scara de frica maidanezilor care au pus stapanire pe loc. Acesti oameni cu ce au gresit? Si nu cred ca sunt singurul in aceasta situatie. Am caine, am pisica dar am avut grija sa ii tin in casa sau sub directa supraveghere a mea. Ce vreau eu sa zic acum este urmatorul lucru, daca iti plac animalele asa de mult, ia-le in ingrijire, controleaza-le comportamentul, asigura-le mancare si medicamentatie potrivita. Este usor sa zici "e ca si cainele meu" cand e bland la picior si sa il aperi cand se iau altii de el, dar cand ataca oameni care ar putea veni la voi in vizita, fara sa fie provocati, cred ca va ascundeti de rusine. O zi buna.

     

  •  

    scris de cetatean la ora 11:38 in data 02.02.2011

    Cainii vagabonzi"=caini abandonati, de catre oameni". Poveste:"Bobi=caine maidanez,prieten de nadejde".Noi ,cei dintr-un cartier al capitalei,ne-am trezit cu prezenta lui Bobi, intr-o oarecare dimineata. Era un catelus slab "ca un tar". Se gudura prietenos, dorea toleranta si ajutor, in ai potoli foamea -mai intai. Ulterior,a ramas pe-aproape;chiar daca 99% dintre locatari il alungau si aruncau cu cuvinte veninoase asupra lui, asupra celor milosi,care imparteau "un codru de paine" cu Bobi. Nu s-a suparat de atat rautate; a invatat sa pastreze distanta; a ramas pe 'teritoriu-adoptat". A memorat si pe cei rai si pe cei buni (numarati pe degete pana la 5).Incet, incet a primit ingaduinte scurte,si accesul scurt, de a se adaposti intr-o scara,la intrare pe un pres murdar;.era fericit! drept recunostinta ,si-a impus sa fie un "aparator de nadejde"al locatarilor, un soldat mereu treaz, la datorie. Intr-una din zile s-a cuibarit, sub scara,un loc mai ascuns, chiar daca stia ca va fi repede, izgonit. In acea zi, o locatara - cu bratele pline de sacose,a fost atacata la lift ,de catre un tanar ciudat, infricosator. I-a smuls cu violenta sacosa unde se aflau-banii,a imbrancit-o violent. Acest tanar periculos, a urmarit-o pe locatara,din ultimul magazin,de la cumparaturi. NUMAI CA,HOTUL NU SI-A INCHIPUIT CA IN ACEA SCARA, EXISTA UN MAIDANEZ DESTOINIC ,APARATOR..Bobi rapid,a sarit in apararea victimei; prin latrat amenintator si ca un arc inspre acest individ. Hotul a lasat balta orice alta intentie de atac,a "rupt-o" la fuga, a iesit val vartej, din scara.Numai ca ,Bobi nu a renuntat.L-a urmarit hotarat, cu aceiasi viteza; apoi ,impreuna cu un vecin au recuperat banii ; IMPREUNA L-AU PUS PE FUGA PE HOT! iar Bobi A SALVAT PRIETENA SA,DE LA ALTE VIOLENTE ALE HOTULUI .Iata ca maidanezii APARA ! sunt agresivi doar atunci cand sunt tratati de oameni violenti, cu violenta. Imi pare rau,de victima -femeia ADP s5.Cazul trebuie cercetat; de ce NU A FOST SALVATA,DE OAMENII DIN JUR??!! Dar,a rezolva situatia existentei,pe domeniul public, al maidanezilor, nu trebuiesc aplicate actele de cruzime, ca unica metoda; ci prin programe "fara violenta".

     

  •  

    scris de imi pasa la ora 10:48 in data 02.02.2011

    "In purtarea fata de animale, fiintele umane incearca astazi se exercite o putere tiranica in locul cautarii unei comunicari pasnice ,pline de iubire, cu constiinta ca acestea sunt vrednice de respect,viata si libertate"!(cartea/"Oamenii si animalele in lumina Sfinteniei"/Joanne Stefanatos) .Este necesara educatia; mai ales,aportul bisericii in aceasta actiune comuna,este f.important! in scop: Violenta,actele de cruzime aplicate fiintelor,sa fie diminuate. Se vehiculeaza ,se insitsa, pe ideea gresita, urmatoare; : chipurile "cei care apara maidanezii ,fiintele inferioare in general" ignora pe semenul sau; mai exact, iubitorul de anim.ajuta un animal ,inainte de a ajuta un semen(sau nu ajuta un om bolnav,batran,sarac)De aici acuzatii nedrepte..Asemenea vehiculare,dpdv -mi,este un fel de "asmutire" asupra acestor oameni,o inversunare impotriva lor. Argument practic demonstrat!-opus ideei" UN OM PLECAT PE DRUMUL CARITABIL,SE APLEACA ORICAND ASUPRA TUTUROR FIINTELOR NEAJUTORATE (FIE UMANE,FIE INFERIOARE OMULUI) in functie de posibilitati.Repet si sustin:" STOP CRUZIMII,VIOLENTEI DE ORICE FEL,APLICATA DE OAMENI,ASUPRA ORICAROR FIINTE,ASUPRA MEDIULUI DE VIATA!"

     

  •  

    scris de tina la ora 08:53 in data 02.02.2011

    criminalii din Romania sunt cumva omorati? NU cainii de ce trebuie omorati? pt. ca asa vor prostii?

     

  •  

    scris de alina la ora 08:50 in data 02.02.2011

    ANCA are dreptate; ma bucur ca in Romania mai exista oameni care gandesc ca tine Anca; cei care isi arunca puii nu patesc nimic; problema nu va fi niciodata rezolvata din cauza acestor oameni fara inima; daca s-ar castra toti cainii din gospodariile oamenilor in cativa ani problema s-ar rezolva; e atat de simplu.

     

  •  

    scris de anca la ora 07:36 in data 02.02.2011

    Domnule Bogdan Cotiga, apreciez simtul umorului de care dati dovada, dar cred ca nu era cazul pentru un asemenea subiect. Da, fara indoiala, cainii sunt o problema nu numai in Bucuresti, ci si in alte orase. Dar oamenii sunt o problema si mai mare. S-a ajuns aici din cauza lor, pentru ca nu stiu sa aiba grija de animalele lor. Nu-si castreaza cainii, iar atunci cand au puii, ii arunca la doua strazi mai incolo. Normal ca se umplu strazile de caini. Eutanasierea nu e o solutie decat atunci cand stii sigur ca nu mai vin altii. Cainii acestia sunt niste suflete, nu niste buruieni, pe care le starpesti cu sapa. Vad in jurul meu atata cruzime, nu numai fata de ei, dar si fata de alte animale: pisici , cai. Sunt chinuite si omorate cu bestialitate. Consider ca prima data trebuie "lucrat" la oameni si la legi, dar in adevaratul sens al cuvantului, pentru ca acolo e problema. Animalele se inmultesc pentru ca asa e legea firii, dar omul trebuie sa fie cel care tine numarul lor sub control, dar prin metode civilizate si eficiente