Daniela Arnăutu 22.03.2011
Iata ce alimente strica dintii
http://admin.ziarulring.com/images/upload/cocktail/iata-ce-alimente-strica-dintii-434x326.jpg

Comentarii:

0

Afisari:

1939 (ultima in 22.03.2011)

Rating:

(0 voturi )

Share:

Share pe Facebook   Share pe Twitter

 
SUGESTIE. Pentru un zambet impecabil, renuntati la unele obiceiuri daunatoare

În afara regulilor de igienă, obiceiurile alimentare sunt un factor decisiv pentru menţinerea unei danturi impecabile. Specialiştii ne explică ce ne afectează dinţii şi în ce moment al zilei este indicat să mâncăm unele alimente.

Băuturile preferate la micul dejun sunt cafeaua şi ceaiul. Vestea proastă este că, potrivit specialiştilor, acestea pătează dinţii, iar zahărul pe care îl adăugăm în ele îi cariază. Şi sucurile pe bază de cola au acelaşi efect devastator. În plus, nu doar pătează smalţul dinţilor, ci îl şi distrug, din cauza acidului şi zahărului pe care le conţin. Şi acidul din citrice afectează smalţul danturii. O altă veste rea: şi ciocolata este trecută tot pe „lista neagră”.

Vinul roşu şi bomboanele... pătează
Un pahar cu vin roşu la cină este bine-venit, dar persoanele care beau mai mult se aleg cu o dantură lipsită de strălucire. Acelaşi efect asupra dinţilor îl au şi zmeura si afinele. Nici bomboanele sau prăjiturile nu sunt cele mai indicate alimente pentru persoanele care vor să aibă un zâmbet perfect. Zahărul din ele distruge smalţul dinţilor şi favorizează apariţia cariilor.

Şi murăturile strică smalţul
La fel de nocive pentru dinţi ca şi dulciurile, murăturile nu constituie o alegere fericită. Şi acestea erodează smalţul şi ”deschid” calea formării cariilor. Dacă totuşi nu vă puteţi abţine, consumaţi aceste alimente dimineaţa sau la prânz pentru că, potrivit specialiştilor, în aceste momente ale zilei nu afectează atât de tare dantura, nefiind ultima masă.

Gustările de noapte, contraindicate
Cine obişnuieşte să mănânce noaptea îşi distruge dantura, potrivit unui studiu realizat de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Copenhaga pe un eşantion de 2.217 persoane. După o monitorizare ce a durat şase ani, cercetătorii au constatat că persoanele care aveau obiceiul să mănânce noaptea şi-au pierdut mai mulţi dinţi, comparativ cu cele care nu aveau acest obicei.

Aveţi grijă de aparatul dentar
Persoanele care folosesc paste de dinţi foarte bogate în fluor se pot alege, în timp, cu... pete. În afara acestui inconvenient estetic, ele pot face şi intoxicaţie cu fluor. De asemenea, aparatele dentare pot deveni dăunătoare dacă nu respectaţi regulile stricte de igienă. În interiorul acestora pot rămâne resturi de alimente, dinţii se pot demineraliza, caria şi păta, iar respiraţia poate deveni urât mirositoare.

72% din români au carii dentare, 58% - tartru, 23% - carii la rădăcina dinţilor, 37% - pete pe dinţi şi 57% au o respiraţie urât mirositoare.

Comenteaza aici: